بازو هزار خار بیلر
بازو هزار خار بیلر
بیلر دستگاهی است که معمولا از یک جعبه فولادی با ارتفاع 40 در 50 سانتیمتر تشکیل شده که دارای یک پیستون می باشد. معمولا با 50 تا 90 دور در دقیقه با فشار علوفه را به صورت مکعبی در می آورد.
 اضافه علوفه توسط تیغه هائی زده شده و بسته علوفه شکل کامل  مرتب  بخود می گیرد. برای خنثی کردن ضربه های پیستون از یک چرخ طیار استفاده می شود که در دقیقه 350 تا 500 دور میزند. علوفه یا با نخ و یا با سیم بسته می شود. معمولاً علوفه ای را که با نخ بسته بندی می شود، دامپرورها بیشتر ترجیح می دهند. زیرا اگر چه بندرت ممکن است هنگام باز کردن بسته های علوفه قطعه ای از سیم داخل علوفه باقیمانده و دام آنرا خورده و دچار ناراحتی گردد. معمولاً دستگاه پرس علوفه هر ساعت 8 تا 10 تن علوفه تر را بسته بندی می کند و این بسته ها بین 15 تا 25 کیلوگرم وزن دارند.

با توجه با نحوه کارکرد و ویژگی های مورد نیاز این دستگاه ها در زمین های کشاورزی و زراعی، برای جلوگیری از تاخیر در کار و موانع رفع تولید نیاز به قطعات یدکی اضافی (Spare Part) با کیفیت می باشد که مجدد دستگاه در فصل کار با توقف مواجه نشوند.

شرکت ماشین سازی شونا صنعت با بکارگیری تجراب فنی بیش از یک دهه مدیران خود در صنعت ماشین سازی و تحصیلات آکادمیک در مقطه دکترا مهندسی مکانیک و متالورژی با تشکیل تیم مجرب در زمینه آنالیز مواد، بهینه سازی و بهبود طراحی و عملکرد قطعات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در تلاش است تا با تولید کلیه قطعات یدکی در این زمینه در جهت بهبود کیفیت و عملکرد این قطعات و محصولات در سطح کشور گام بردارد.

همچنین این شرکت با همکاری اساتید مجرب فعال در دانشگاه های معتبر کشور در خصوص امکان سنجی ساخت و استخراج تکنولوژی ساخت قطعات پیچیده در این زمینه از طریق آنالیز و جایگزین سازی مواد اولیه ای که در کشور محدودیت در تهیه آن وجود دارد فعالیت جدی و مداوم داشته و با تشکیل کارگروه فنی در این زمینه سعی در دست یابی به تولید قطعات با بهترین کیفیت و عملکرد را دارد.