دنده دو قلو بیلر
دنده دو قلو بیلر

تراکتور ماشینی است که از توان آن برای کشیدن ادوات و ماشین های قابل حرکت و ھمچنین به کار انداختن ماشین های ساکن یا قابل حرکت با کمک پولی و تسمه محور توان دھی و ھیدرولیک استفاده می شود.

شکل کلی تراکتور ها بدین صورت است که دو چرخ پهن و بلند بر روی محور عقب و دو چرخ کوتاه و باریک بر روی محور جلو نصب می‌شوند و موتور در جلوی کابین راننده قرار دارد. این ساختار از زمان شکل‌گیری تراکتور ها تاکنون به همین صورت بوده‌است. این دستگاه یکی از مهمترین وسایل کمکی در زراعت مکانیزه به شمار می آید.

با توجه به نحوه کارکرد و ویژگی های مورد نیاز این ماشین، برای جلوگیری از تاخیر در کار و موانع رفع تولید نیاز به قطعات یدکی اضافی (Spare Part) با کیفیت می باشد که مجدد ماشین و کار با توقف مواجه نشوند.

شرکت ماشین سازی شونا صنعت با بکارگیری تجراب فنی بیش از یک دهه مدیران خود در صنعت ماشین سازی و تحصیلات آکادمیک در مقطه دکترا مهندسی مکانیک و متالورژی با تشکیل تیم مجرب در زمینه آنالیز مواد، بهینه سازی و بهبود طراحی و عملکرد قطعات و ماشین آلات صنعتی در تلاش است تا با تولید کلیه قطعات یدکی در این زمینه در جهت بهبود کیفیت و عملکرد این قطعات و محصولات در سطح کشور گام بردارد.

همچنین این شرکت با همکاری اساتید مجرب فعال در دانشگاه های معتبر کشور در خصوص امکان سنجی ساخت و استخراج تکنولوژی ساخت قطعات پیچیده در این زمینه از طریق آنالیز و جایگزین سازی مواد اولیه ای که در کشور محدودیت در تهیه آن وجود دارد فعالیت جدی و مداوم داشته و با تشکیل کارگروه فنی در این زمینه سعی در دست یابی به تولید قطعات با بهترین کیفیت و عملکرد را دارد.