شفت رولر پرس پلت 350
شفت رولر پرس پلت 350

مختصری در خصوص دستگاه پرس پلت

بخش عمده ای از هزینه پرورش طیور را خوراک در بر می گیرد و این بخش در تولید و اقتصاد صنعت دام و طیور بسیار حائز اهمیت است لذا مهمترین بخش صنعت دام و طیور را باید خوراک دانست و همین موضوع وجود واحد خوراک دان در کنار فارم های پرورش مرغ و ماکیان را الزامی می کند . قسمت عمده خوراک مصرفی طیوربه صورت پلت است. با مصرف خوراک پلت، ماکیان قدرت انتخاب قسمت های مشخص از جیره غذایی را از دست می دهند و غذا را به طور کامل مصرف می کنند و این مسئله مزیت مهمی برای جوجه های جوان که مصرف آنها کم است می باشد. همچنین وقتی غذا حاوی دارو و مواد تقویت کننده باشد مصرف دان بصورت پلت پر اهمیت می گردد. هدف اصلی متخصصان علوم تغذیه دام و طیور ، کاهش ضریب تبدیل خوراک به محصول می باشد یعنی با مصرف خوراک کمتر، محصول بیشتری به دست آورند به عنوان مثال در کشورهای پیشرفته به ازای 6/1 کیلوگرم دان و در کشورهای توسعه نیافته به ازای 2/2 کیلوگرم دان یک کیلوگرم گوشت مرغ به دست می آید.

فواید خـوراک دام و طیور پلت شده :

با توجه به موارد فوق استفاده از دستگاه هایی جهت تولید این نوع خوراک در پرورش دام و طیور بسیار مفید و کاربردی می باشد. بنابراین دستگاه هایی با عنوان پرس پلت طراحی و تولید شد که به کمک آن می توان خوراک دام با کیفیتی تولید نمود.

معرفی دستگاه پرس پلت

پرس پلت دستگاهی است که در آن مواد خوراک دام(جیره مخلوط شده ای آردی) پس از آسیاب شدن در حالت داغ و مرطوب با فشرده شدن به وسیله یک جز سوراخ دار(دای) تبدیل به حبه هایی در قالب خوراک دام وطیور در قطر 2 تا 8میلی متر می شود. بخش اصلی دستگاه پرس پلت دای است که در سطح آن سوراخ هایی وجود دارد که خوراک بصورت مرطوب با فشار غلتک ها و بوجود آمدن نیروی گوه ای از میان آنها عبور می کند و سپس بوسیله تیغه های برش به شکل استوانه ای و با طول دلخواه خارج می گردند. این دستگاه با توجه به ظرفیت بار خروجی در مدل های 180 تا 520 در بازار عرضه می شوند.

از آنجایی که این دستگاه ها دارای قطعات یدکی بسیاری هستند، وجود قطعات یدکی اضافه (Spare Part) در کارخانجات تولید پلت بسیار ضروری می باشد.

شرکت ماشین سازی شونا صنعت با بکارگیری تجراب فنی بیش از یک دهه مدیران خود در صنعت ماشین سازی و تحصیلات آکادمیک در مقطه دکترا مهندسی مکانیک و متالورژی با تشکیل تیم مجرب در زمینه آنالیز مواد، بهینه سازی و بهبود طراحی و عملکرد قطعات و ماشین آلات تولید خوراک دام و طیور در تلاش است تا با تولید کلیه قطعات یدکی در این زمینه در جهت بهبود کیفیت و عملکرد این قطعات و محصولات در سطح کشور گام بردارد. همچنین این شرکت با همکاری اساتید مجرب فعال در دانشگاه های معتبر کشور در خصوص امکان سنجی ساخت و استخراج تکنولوژی ساخت قطعات پیچیده در این زمینه از طریق آنالیز و جایگزین سازی مواد اولیه ای که در کشور محدودیت در تهیه آن وجود دارد فعالیت جدی و مداوم داشته و با تشکیل کارگروه فنی در این زمینه سعی در دستیبابی به تولید قطعات با بهترین کیفیت و عملکرد را دارد.